Sammansättningsår 2

Sammansättningsår 2

Denna stora undersöker ett brett spektrum av stilar och kompositionstekniker samt ger studenterna de verktyg som behövs för att inleda en framtid i samtida nischer, som film scoring, musik i reklam och songwriting. Gå Ner I Vikt Snabbt Tillgång till modern produktion / inspelningsteknik ger eleverna möjlighet att skapa en stor portfölj med inspelad musik. Det läggs tonvikten på att utveckla varje elevernas unika sammansättningsidentitet, samtidigt som man fokuserar på de färdigheter som ligger till grund för kompositionsprocessen. Vid slutet av fjärde terminen är varje student ansvarig för att organisera ett 1/2 timmars examinationsförslag som visar sina förmågor.

För att vara en komposition Major måste eleverna ha uppnått en lägsta betyg på ‘B’ eller bättre i MUSC 171 (Arranging II) och MUSC 175 (Harmony II). Högst 17 studenter kommer att accepteras till denna stora. I händelse av att fler studenter ansöker, kommer preferenser ges till de studenter som har uppnått högsta GPA. Engelska 110 kan ersättas med TWC 266.

Ensembler, som krävs av alla studenter, är fokus för musikprogrammet. Under andra året läggs eleverna av audition i en eller flera ensembler. Studenterna måste delta i minst fyra ensembler för att kunna göra examen. Typer av ensembler som erbjuds kommer att fokusera på samtida musik, inklusive rock, funk, fusion, jazz och vokal, med målet att utveckla både studentens repertoar och improvisationsförmåga. Eleverna uppmanas att delta i så många olika typer av ensembler som möjligt. En studiepresentation kommer att krävas av alla Gå Ner I Vikt Snabbt Piller elever som huvudämne i musikprestation, musiklåtskrivning och komposition. Lär dig om alla typer av stilar samtidigt som du strävar efter att definiera din egen. Särskild uppmärksamhet ägnas åt rudimenten av låtskrivning: kreativitet, grundläggande teori (användning av grundläggande rytmer, vågar, harmoni, melodiska mönster, texter etc.), grundläggande stilar (pop, rock, folk, land etc.), produktionsmönster och legaliteten i musikbranschen.

Förkunskaper: En ‘B’ eller bättre i MUSC 171 och MUSC 175, och / eller instruktörens tillstånd.

MUSC 274 Contemporary Harmony III

Kursen fortsätter med principerna om modern harmoni som presenteras i CH II. Ämnen utökas till att omfatta avancerade mindre nyckelbegrepp, introduktion till modal harmoni och modal utbyte, substitut dominanta funktioner, grundläggande ackordskalor för melodiska överväganden, avancerad harmonisk analys och grundläggande begrepp för re-harmonisering. Kursen ger studenterna en fungerande kunskap om nutida minor nyckel och modal harmoni och möjligheten att använda dem i alla stilar av populärmusik.

Kursen är utformad för att förbättra kompositörernas färdigheter genom att presentera ett brett utbud av kompositionella verktyg i stilar som sträcker sig från klassisk till jazz, folk, rock och pop. Genom att studera inspelningar och betyg av kompositörer genom historien får varje student en musikalisk medvetenhet som stärker sin egen kompositionsprocess. Särskild uppmärksamhet ägnas åt ‘byggstenar i en komposition’. de musikaliska elementen Går Man Ner I Vikt som melodi, harmoni och rytm som är kärnan i den kreativa processen. I klassprestanda och analys av studentkompositioner sker veckovis och mitten och slutliga uppdrag registreras.

Förkunskaper: MUSC 171 och 175, och / eller instruktörens tillstånd.

MUSC 288 Avancerade MIDI-applikationer I

Kursen är en tillämpad studie av programvaran och koncepten som används i inspelningshemmet. Kursens primära inriktning är att använda Pro Tools LE för självregistreringsmusiker. Ämnen är bland annat: blandningskonsolansökan, redigeringsteknik, mikrofonteknik, en introduktion till effekterna för slutbehandling, hjälpbuss i det virtuella blandningskortet, användning av patchbrygga, utombordseffekter och filunderhåll.

Förutsättningar: MUSC 161 med en ‘B’ eller bättre.

Ensembler, som krävs av alla studenter, är fokus för musikprogrammet. Alla elever placeras av audition i en eller flera ensembler. Studenterna måste delta i minst fyra ensembler för att kunna göra examen. Typer av ensembler som erbjuds kommer att fokusera på samtida musik, inklusive rock, funk, fusion, jazz och vokal, med målet att utveckla både studentens repertoar och improvisationsförmåga. Eleverna uppmanas att delta i så många olika typer av ensembler som möjligt. En examenskalan kommer att krävas från alla studenter med huvudroll i Music Performance.

Kursen är utformad för att stärka dina låtskrivande färdigheter i alla avseenden. Närmare uppmärksamhet ägnas åt marknadsföringsförmåga, juridiska förfaranden, att hitta en persons nisch i musikbranschen (om man vill fokusera på ens egen stil, koncentrera sig på att skriva låtar för andra handlingar, eller båda, om man ska gå igenom en förläggare eller vara din egen utgivare, etc.). Co skriva musik kommer att undersökas (du lägger texter till någon annans musik, de lägger musik till din).

MUSC 275 Samtida Harmony IV

Kursen behandlar avancerade harmoniska begrepp, inklusive vilseledande resolutioner, domäner med specialfunktion, pedalpunkt och ostinato samt avancerad modal harmoni, inklusive sammansatta ackordsymboler, hybrid ackordstrukturer och polymodalitet. Efter avslutad kurs kommer studenterna att ha en stark arbetskunskap om nuvarande harmoniska metoder i alla stilar av samtida musik. Studenterna kommer också att kunna visa denna kunskap genom skriftliga och prestationsrelaterade arenor.

Kursen ger studenterna en förståelse för de olika kompositionsteknikerna som används i genre som genre som drama, spänning, komedi och action / äventyr. Kursinnehållet innefattar analys av filmspår av tidigare och nuvarande, verksamheten att vara filmkompositör, film scoring-teknik, orkestrering, ledning och hur man kommer igång som filmkompositör. Veckoprojekt kräver att eleverna komponerar musik till bild för efterföljande granskning av instruktören. I slutet av terminen har eleverna skapat en stor portfölj av ljud och visuellt material.

Förkunskaper: MUSC 175 Contemporary Harmony II.

Kursen fortsätter studien av kompositionella byggstenar som startats i Komposition 1 med ytterligare fokus på arrangemang och orkestration. Ämnen inkluderar avancerade samtida tekniker som kvartal och quintal harmoni, pandiatonicism, minimalism, världsmusik perkussion koncept och sträng och vokal arrangera för populärmusik. Komponister av intresse är Sting, John Lennon, Bach, Stravinsky, Steve Reich och Miles Davis.