Jeff York odlar Farm Boy-kedjan en kock

Jeff York odlar Farm Boy-kedjan en kock

Gå in i någon Farm Boy-plats och det blir snabbt uppenbart att Ottawa-baserade dagligvarukedjan har Gå Ner I Vikt På En Vecka lyckats göra något få kanadensiska detaljhandelskedjor har behärskat: skapa en butikshandlare vill besöka, inte behöva besöka. Personalen verkar verkligen vänlig (de utbildade sig även för att leda kunder till produkter, inte bara peka på dem). Det robusta producera sortimentet ordnas så noggrant som om någon tog en nivå på varje gurka och purjolök. En foodie kan spendera en timme som förtrollas av de rikliga lokala erbjudandenen på osträknaren ensam. Den kanadensiska industrin domineras i allmänhet av en handfull varumärken, och det är speciellt sant i livsmedelsbutiken där Trio Loblaw Cos. Ltd., Empire Co. Ltd. och Metro Inc. kontrollerar en stor del av marknaden. Farm Boy Co, VD Jeff York vet att alltför väl, varför han har inget annat val än att vara innovativ. Som en relativt liten, men snabbt växande dagligvarukedja som konkurrerar mot jättar, säger han helt enkelt att vi inte innoverar, vi dör. De komplimangerar otvivelaktigt styrkan i Farm Boy-märket och dess behärskning av kockberedda måltider. Ännu viktigare vinkar matälskare med Farm Boy-flaggan. Kedjan blev känd som en favoritkonsument i Kanada i en nationell konsumentundersökning av forskningsbyrån Field Agent Canada 2015. Farm Boy tar inte salladen i gånggång en / badkläder i gånggång fem tillvägagångssätt den fokuserade på färsk mat. Den höga kvaliteten på måltiderna betyder gård Pojken kan ta marknadsandelar bort från restauranger, vilket är en mycket lättare uppgift, säger York än att stjäla det från andra återförsäljare som säljer mat. York arbetade på en sådan plats i 20 år innan han gick med i Farm Boy. Han var president och chef operatör av Giant Tiger Stores Ltd., som även har ballong från en liten Gå Ner ett Kilo I Veckan regional återförsäljare i Ottawa till mer än 200 rabattbutiker i åtta provinser idag. Den gigantiska Tiger-tillväxten förberedde York väl för den expansion som han övervakade på Farm Boy , som har tredubblats tredubblat sitt antal butiker sedan han anlände 2009. Grundades 1981 som en enda producent butik i Cornwall, Ont., Farm Boy har nu 23 butiker och mer än 3000 anställda över Ontario. Återförsäljaren har systematiskt utökat utanför sin hemtork sedan 2012 under ledning av York. Farm Boy arbetar också för att öppna ungefär ett dussin butiker runt Greater Toronto Area och Golden Horseshoe regionen under de närmaste åren. Det verkar kontraintuitivt, men York öppnar avsiktligt butiker bredvid andra ställen som säljer mat. På det sättet säger han att kunderna kan köpa sin färska mat på Farm Boy och sedan gå någon annanstans för att hämta toalettpapper och andra icke-matvaror som det inte säljer. Taktiken jobbar: York säger Farm Boy bästa butikerna är de som är närmast en annan matare. Nu säger han att det är ett besvär för kunderna när Farm Boy är nära en annan mataffär. måste säga, jag måste gå hela vägen till Farm Boy. Så vi måste göra det värt att Gå Ner I Vikt Snabbt de ska komma. En resa till Farm Boy isn komplett utan att kolla de färskberedda måltiderna. Det finns dussintals alternativ för kunder som vill ha en maträtt som är för inblandad för att göra hemma eller försöka undvika snabbmat (tack, långvarig semestervikt). Valet inkluderar allt från smör kyckling till hjärtlig minestrone soppa, och alla kök måltider är gjorda från början med alla naturliga ingredienser och inga konserveringsmedel. Pojke, York säger, gör mat ur en hink.